Her samler vi nyttig informasjon for våre medlemmer.

Aktuell informasjon finner du på våre Facebook-sider:
Åpen side for alle: Nittedal Skiskytterlag
Lukket gruppe for hele klubben: NSSL Medlemsinfo
Lukket gruppe for rekruttene (10-12 år): NSSL Rekruttgruppa Sagerud

Klubbhåndbok og klubblov
Her er vår klubbhåndbok (pdf) og her er vår klubblov (pdf)

Utlegg
Utlegg og kostnader ifm renn refunderes av regnskapsfører. Informasjon om dette finner du her.

Spond

Det er viktig at du bli med i Spond – her kommer info om treninger, konkurranser og andre arrangement. Last ned appen eller registrer deg på websiden spond.com og be treneren eller noen i styre om gruppekoden.

Kunnskap

Norges Skiskytterforbundets Youtube-kanal er full med opplæringsvideoer og anbefales på det sterkeste. Her finner du blant annet info om:
Skiskytterskolen – tipps for nyebegynnere
Rengjøring av våpen og alt det tekniske

Dokumenter fra Nittedal Skiskytterlag

Forbund / Organisasjoner
NSSF – Norges Skiskytterforbund
Min Idrett – Medlemssystem til Norges Idrettsforbund
IBU – International Biathlon Union

Konkurranser
EQtiming – her melder man seg på for mange konkurranser.
Liatoppen skiskytterfestival – en fantastisk opplevelse for alle unge skiskyttere (se også egen info nederst på siden)

Våpen og tilbehør
Magne Landrø
Larsen Biathlon
Brukte våpen selges på finn.no

Liatoppen
Du kommer til å høre mye om «Liatoppen». Klubben legger som regel høstsamlingen ditt. Vi deltar også hvert år i verdens største skiskytterfestival «Liatoppen skiskytterfestival» som finner sted om våren. En høydepunkt for alle unge utøvere som man må få med seg.

Liatoppen ligger utenfor Ål i Hallingdal. Som regel bor vi på Liatoppen Fjellstue med ca 100 meters gangavstand til skiskytter-anlegget. Det tar i overkant av 3 timer å kjøre ditt fra Nittedal. (Her finner du Liatoppen i Google maps) Du finner også informasjon på liatoppen.no